Wednesday, 5 October 2011

Selesema 2.0


Bersin itu berlumba-lumba
Acccim!
Accom!
Hashim!
Errrrrr bukan cikgu Hashim...
Tanda dia selesema....
Selsemakah?
Selesema 2.0 kah?
Ruang mata sudah rasa panas, berpinar-pinar
Tanda demam sudah datang...

Tidak mahu fikir banyak
Rehat... Tidur...
Mahu selimut bersimpul macam ulat dalam kepompong
Celik esok, moga selesema itu pudar
Rajin dan semangat!
Di luar hujan masih menderu

Ingatan untuk diri:
مَا يُصِيبُ الْمُسْلِمَ مِنْ نَصَبٍ وَلَا وَصَبٍ وَلَا هَمٍّ وَلَا حُزْنٍ وَلَا أَذًى وَلَا غَمٍّ حَتَّى الشَّوْكَةِ يُشَاكُهَا إِلَّا كَفَّرَ اللَّهُ بِهَا مِنْ خَطَايَاهُ
“Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu kelelahan, atau penyakit, atau kehawatiran, atau kesedihan, atau gangguan, bahkan duri yang melukainya melainkan Allah akan menghapus kesalahan-kesalahannya kerananya.”
(HR. Al-Bukhari dan Muslim)


16 comments:

  1. cubaan tu..moga copat sembuh

    ReplyDelete
  2. think positive. baik untuk kita dan semua.

    ReplyDelete
  3. Ada juga versi 2.0 eh...

    fida punya bukan 2.0, tapi selesema versi ngada2.. hahaha...dia punya sikit2 jah, tapi berlarutan lama.. sabar je..

    ReplyDelete
  4. cg.Iman;

    Ya... cobaan...

    ReplyDelete
  5. cikli;

    ya, think positive!

    Sebab bersin itu hilang bila siang
    menjelma bila malam

    ReplyDelete
  6. Afida;

    haha... versi ngada2 no...

    ReplyDelete
  7. versi 2.0 tu yg tak tahan tu. hahaha. Kalau selsema sahaja xpe lagi, jgn resdung sudah.

    ReplyDelete
  8. take care ye...jgn lupa minum air suam byk2...

    ReplyDelete
  9. semuga sembuh pn dengn 2.0'c ye cikgu..hehe

    ReplyDelete
  10. cg.Shameel;

    :-)
    Bukan nasi lemak ja 2.0...
    ya, resdung + selsema = ???

    ReplyDelete
  11. budak penjara;

    haha...
    semua demam 2.0 sekarang...

    ReplyDelete
  12. kekekke

    2.0 jugak ker
    nasi lemak 2.0

    lalallaa

    semoga cpt smbuh! ameen

    ReplyDelete
  13. puteri;

    kekeke juga...

    Terima Kasih!
    dah lama tak makan nasi lemak ni...^^

    ReplyDelete
  14. demam itukan lumrah alam.. biase la tu.. haha..

    ReplyDelete

Terima Kasih atas keperihatinan. Ia bermakna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...