Wednesday 6 July 2011

Bingkisan itu satu bungkusan.


1:39pm, ada message:

      “...... ANDA DIKEHENDAKI MENGAMBIL  1 BUNGKUSAN DI PEJABAT POS KSS. SERAHAN OLEH POSMEN TIDAK DAPAT DIBUAT KERANA BUNGKUSAN TERSEBUT TELAH TERKOYAK. SILA TUNTUT DENGAN KADAR SEGERA. WAKIL PENERIMA ADALAH DIBENARKAN...TQ

2.15pm bertolak balik dari sekolah, singgah hantar kawan... terus balik rumah.
p/s: terlupa untuk terus ke pejabat pos

2.40pm keluar  ke pejabat pos KSS.  Ada roadblock...
2.55pm ambil ‘bungkusan’... Terima Kasih Encik POSTO.  Ke shell, isi RON95
3.15pm masih melalui ‘liku-liku jalanan’ sambil menjeling ‘bungkusan’...



Tiba-tiba idea khayalan ini muncul.... Andai kata kereta saya ditahan polis tu:
tok..tok...tok.
Encik Polis: Buka cermin cik.
Cermin kereta diturunkan...
Encik Polis: Apa ada dalam bungkusan ini? Sambil merenung tajam muka saya yang dok kelip pok- kelip pok (muka takut)

Tergagap memberi  jawapan:  Ada keropok Encik Polis...
Encik Polis: Betul ni???
Tergagap lagi: Betul Encik Polis... Keropok ini halal dan BERSIH...
Encik Polis menjeling kembali... sambil tersengih
Saya pun cuba tersenyum semanisnya... Arggggghhhhh ia cuma khayalan

3.45pm sampai di rumah. Cerita Marimar sudah mahu berakhir
5.40pm dalam perut sudah ada keropok itu...  Keropok dari Terengganu.
TERIMA KASIH Cikli...^^

4 comments:

  1. ingatkan nak bagi selai baju bersih sekali, nasib baik...kahkah

    enjoy the khepok ikang tambang special. only from terengganu, pengkalan setar, bukan alor setar.

    ReplyDelete
  2. Ehem ehem...

    saya pon dapat keropok hebat tu...

    hai...!

    ReplyDelete
  3. Cikli; ;-) nasib baik no...

    ReplyDelete
  4. Encik Gedek; Saya tahu itu... sebab nampak peristiwa penyerahan kepada Encik Gedek lah... yang menyemarakkan semangat untuk saya menuntutnya...^^
    hi...!

    ReplyDelete

Terima Kasih atas keperihatinan. Ia bermakna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...